Založ si blog

Nebezpečné vety 1. časť. ..

Niekedy mám chuť polemizovať s Bohom o tom, že nám dal rozum a slobodnú vôľu. Vždy sa totiž nájdu nejaké chybné „kusy“. Niekedy mám pocit, že sa toho pri výrobe zbabralo trochu viac. Možno zaspala celá zmena, no na Zmenu nikdy nie je neskoro. A čo zmeniť? Stačia úplné drobnosti a výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Komunikácia na primárnej úrovni nám nejako začala zlyhávať.

Ako sa máš? Nerobila som síce štatistiky, ale verím, že poznáte najčastejšiu odpoveď na túto otázku. „Dobre“. Pýtam sa, že načo je táto otázka a odpoveď a akú výpovednú hodnotu nám ponúka. Mne pravdupovediac žiadnu.

Povedzme, že sa stretnem s nejakým známym a okrem pozdravu sa mi žiada ho na sekundu zastaviť. Práve vtedy mi však napadne tá najdebilnejšia otázka na svete. „Ako sa máš? Dobre.“ Jasné, niekedy môže povedať „výborne“ alebo „zle“. Vtedy máte to šťastie, že sa môžete ďalej vyzvedať prečo sa má dotyčný výborne, resp. zle. Ale ak vám odpovie „dobre“ (čo je tak v 95% isté) tak si myslím, že dotyčný by sám nevedel ďalej odpovedať na otázku. „Prečo sa máš dobre?“ Znie to čudne, nemyslíte? Sledujem tento jav už dlhšie. Po odpovedi „dobre“ sa vás dotyčný spýta na to isté, vy tiež „dobre“ a obaja ste sa dozvedeli všetko a zároveň hov*o!

Mňa takéto dobrovačky poriadne vytáčajú. Cítim sa vtedy ako nejaký tupý čínsky robot, ale pri tej otázke sa jednoducho nezmôžem na viac. Do „dobre“ sa jednoducho zmestí už celý náš  život: od zlomeného srdca po výhru 20 eur na stieracom žrebe. Moje nové predsavzatie na rok 2015 je teda jasné, „nedobrovať“. Dobre tak zovšeobecnelo, že by ste si namiesto toho mohli radšej grgnúť a váš komunikačný partner by aspoň vedel, čo ste mali na obed. Preto dám dve jednoduché rady.

1. Nepoužívať otázku „Ako sa máš“. Spýtajte sa radšej dotyčného či náhodou nevyhral v lotérii alebo či má dobré krvné výsledky.

2. Neodpovedať na vyššie uvedenú otázku „Dobre“. Toto je podľa mňa ťažšie, pretože je to ako lákavý bonbón, ktorý si zrazu musíte odtrhnúť od úst. Taktiež bude trochu čudné ak po tejto otázke „Ako sa máš?“ bude nasledovať „…včera som bola v kine a dávali dobrý film…“.

Bojujme proti tomu, čo nás oberá o čas bez toho, aby sme sa niekam ďalej posunuli!

Každopádne ak sa chcete niekoho rýchlo zbaviť tak si zadobrujte a utečte!

Máme pokazené oči!

14.05.2015

Ďakujem Tamarke! Zdalo sa, že dnešok sa nebude vymykať priemeru, avšak napokon to bolo úplne inak a podvečer som dostala veľmi silný energošok! To je ako keď si dobijete „baterky“ úplne legálne…

Prečo sa ho bojíme, hoci sme ho sami vytvorili ?

12.05.2015

Denne vytvárame množstvo vecí rôzneho charakteru a mnoho z nich i podvedome. Vytvárame si nové kamarátstva, stravovacie návyky, názory na spoločenské udalosti, presvedčenia, pekné záhradky pri domoch, účesy na múdrych hlavách…

Pohoda za volantom: vysoká rýchlosť!

27.03.2015

Opäť za volantom! Zvyčajne sa ponáhľame, lebo musíme ešte zabehnúť tam a tam, za takým a takým človekom. Všetko naplánované do minúty, lebo čas treba efektívne využívať, lebo ak nie, TAK …??? Tak čo sa vlastne stane? Koniec sveta už vraj bol… Prečo tak úpenlivo túžime všetko stihnúť?

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

klarine

Som jednoduchá žena! V živote chcem najmä nájsť vnútorný pokoj. Milujem drobné radosti, ktoré ma tu a tam postretnú. Mojím životným poslaním je vidieť ľudí okolo seba šťastných (takže mám čo robiť priatelia)!!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 32839x
Priemerná čítanosť článkov: 1824x

Autor blogu

Kategórie