Založ si blog

Prečo sa ho bojíme, hoci sme ho sami vytvorili ?

Denne vytvárame množstvo vecí rôzneho charakteru a mnoho z nich i podvedome. Vytvárame si nové kamarátstva, stravovacie návyky, názory na spoločenské udalosti, presvedčenia, pekné záhradky pri domoch, účesy na múdrych hlavách… 

A spolu s týmito všetkými na pohľad neškodnými vecičkami si vytvárame aj „jeho“- uja Stereotypa! Uf, ale ako ho nik z nás nechce, nik po ňom netúži, lebo všetko zničí, napr. vzťahy, pracovné nasadenie a napokon i chuť do života. Hrozne to znie, naozaj, a to je aj dôvod, prečo sa ho tak veľmi stránime.

Ja osobne s ním nemám žiadny problém a už vôbec sa ho nebojím. Predsa sa nemôžem báť niečoho, čo som sama vytvorila, to ako keby som sa bála koláča, ktorý upečiem v nedeľu alebo sukne, ktorú si ušijem. Prečo sa báť niečoho, čo sme stvorili sami? Viem, lebo na začiatku to bolo krásne, a potom zrazu sa nám už to isté krásne nepáči. Lebo chodiť s priateľom na diskotéku už zrazu nieje také vzrušujúce, prídu pochybnosti…

Ja osobne som presvedčená, že tento ujo má aj svoje dvojča. Verím v dva stereotypy. Jeden je ten „zlý“, teda dni v práci, ktorú nenávidíte, činnosti s priateľom, ktoré vás nudia, lenže niekedy vznikli z iného dôvodu (pre radosť), avšak situácia sa zmenila… Druhý je „dobrý“, teda stereotypná návšteva babičky v nedeľu poobede, raňajky o siedmej s manželom a dvoma krásnymi ratolesťami, návšteva posilňovne v pondelok, stredu a piatok (kto by to chcel zahodiť do koša len preto, že je to stereotyp)…

Treba si uvedomiť, že vždy vytvárame veci, ktoré nás napĺňajú, avšak pri neustálom formovaní našej osobnosti s nami tieto veci už nedržia krok a verte mi, je to úplne normálne. Preto je v našich rukách, aby sme našu áčkovú sukňu prešili na mini alebo si ušili úplne novú.

Stereotyp je výsledkom našej práce, a preto je len na nás, aby sme si ten „dobrý“ uchovali, a ten „zlý“ vymenili. Nemusíme nikoho žiadať o povolenie na prestavbu nášho života a práve to je také úžasné priatelia!

Máme pokazené oči!

14.05.2015

Ďakujem Tamarke! Zdalo sa, že dnešok sa nebude vymykať priemeru, avšak napokon to bolo úplne inak a podvečer som dostala veľmi silný energošok! To je ako keď si dobijete „baterky“ úplne legálne…

Pohoda za volantom: vysoká rýchlosť!

27.03.2015

Opäť za volantom! Zvyčajne sa ponáhľame, lebo musíme ešte zabehnúť tam a tam, za takým a takým človekom. Všetko naplánované do minúty, lebo čas treba efektívne využívať, lebo ak nie, TAK …??? Tak čo sa vlastne stane? Koniec sveta už vraj bol… Prečo tak úpenlivo túžime všetko stihnúť?

Ako zlákať deti na dobré veci?

26.03.2015

Milí rodičia! Chceli by ste svoje deti motivovať správnym smerom? Mám niekoľko typov… Ale pozor!!! Nemám deti, tak vlastne, čo by som vám mohla poradiť všakže? A hoci ich nemám, ja sama som niečím dieťaťom, niečou sestrou, niečou tetou a ako budúci pedagóg mám za sebou už nejaký ten milý pobyt medzi žiakmi a študentmi… Otázkou motivácie sa zaoberám už [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.

klarine

Som jednoduchá žena! V živote chcem najmä nájsť vnútorný pokoj. Milujem drobné radosti, ktoré ma tu a tam postretnú. Mojím životným poslaním je vidieť ľudí okolo seba šťastných (takže mám čo robiť priatelia)!!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 32867x
Priemerná čítanosť článkov: 1826x

Autor blogu

Kategórie