Založ si blog

Máme pokazené oči!

Ďakujem Tamarke!

Zdalo sa, že dnešok sa nebude vymykať priemeru, avšak napokon to bolo úplne inak a podvečer som dostala veľmi silný energošok! To je ako keď si dobijete „baterky“ úplne legálne…

Blúdiac nákupným centrom som zavítala do jedného z obľúbených obchodov a do očí mi padli už tisíckrát opozerané šaty typu v jednoduchosti je krása. Stále (aj po zľave) sú jednoducho drahé, a tak ich len vždy obchytám a snívam o tom, že ich mám v skrini 😀 Dnes ma však niečo nakoplo, aby som si ich šla vyskúšať i keď som vopred vedela, že jednoducho tie peniaze za ne nedám, ale vravím si, že buď o nich prestanem snívať, lebo mi nebudú sedieť alebo mi budú ako uliate a ja pôjdem po žobraní 😀 Ale teraz vážne, šla som do kabínky…

Ešte než som stihla zastrieť záves vbehlo ku mne asi štvorročné dievčatko s krásnym širokým úsmevom. Opýtala som sa jej: „Chceš na mne vidieť tie šaty?“ Inú ako pozitívnu odpoveď som nečakala (sme ženy či máme 4 alebo 40 rokov :-D), a tak som sa do nich obliekla. Dievčatko sa ma opýtalo na meno a ja zase jej, a potom mi povedala: „Katka, prosím zatoč sa!“ Zvláštne ako som si zrazu spomenula, že keď som bola ja dievčaťom, tak sukňa i šaty spĺňali parametre, len ak sa poriadne točili. Tamarka mi toto kritérium pripomenula. Ako sa tie kritéria menia všakže, zrazu je podstatný výstrih či dĺžka, resp. krátkosť sukne…

Tie šaty sa úžasne točili na čo Tamarka poznamenala, že vyzerám ako princezná, a to aj napriek tomu, že celé šaty boli čierne. Pochválila mi aj dlhé vlasy, lebo to je asi tiež výsada princezien. Mala som pocit, že v očiach dievčatka som vyzerala ako chodiaca dokonalosť…

Videla ma inak, inak ako sa vidím sama a možno aj inak ako ma vidí okolie. Deti majú úžasný zrak, taký dospelým často chýba. Napriek tomu, že krása je jedinečnosť, neopakovateľnosť a originalita, tak v spoločnosti je snaha ju uniformovať do jedného „ideálneho“ tvaru, ktorý ak nespĺňate, máte jednoducho smolu. Prečo? Prečo prichádzame o ten úžasný zrak ukrytý v detských očiach?

Dcérka mojej kamarátky používa slovo škaredý v úplne inom význame ako ho označuje okruh dospelých. Škaredým nazve rovesníkov, ktorí ničia hračky alebo sa nechcú rozdeliť. Podľa „veľkých“ je škaredosť definovaná mierou celulitídy (ktorú majú mimochodom aj štíhle ženy), kilami, kvalitou vlasou, veľkosťou poprsia… Prečo sa nechávame tak hlúpo  manipulovať?

Po dievčatko napokon pribehla mamina, ktorá sa mi ospravedlnila za „malú“. Ja som však cítila neskutočnú vďačnosť za týchto 7 minút z dňa, ktoré znamenali omnoho viac práve vďaka Tamarke.

Cítim sa vďačne…

Prečo sa ho bojíme, hoci sme ho sami vytvorili ?

12.05.2015

Denne vytvárame množstvo vecí rôzneho charakteru a mnoho z nich i podvedome. Vytvárame si nové kamarátstva, stravovacie návyky, názory na spoločenské udalosti, presvedčenia, pekné záhradky pri domoch, účesy na múdrych hlavách…

Pohoda za volantom: vysoká rýchlosť!

27.03.2015

Opäť za volantom! Zvyčajne sa ponáhľame, lebo musíme ešte zabehnúť tam a tam, za takým a takým človekom. Všetko naplánované do minúty, lebo čas treba efektívne využívať, lebo ak nie, TAK …??? Tak čo sa vlastne stane? Koniec sveta už vraj bol… Prečo tak úpenlivo túžime všetko stihnúť?

Ako zlákať deti na dobré veci?

26.03.2015

Milí rodičia! Chceli by ste svoje deti motivovať správnym smerom? Mám niekoľko typov… Ale pozor!!! Nemám deti, tak vlastne, čo by som vám mohla poradiť všakže? A hoci ich nemám, ja sama som niečím dieťaťom, niečou sestrou, niečou tetou a ako budúci pedagóg mám za sebou už nejaký ten milý pobyt medzi žiakmi a študentmi… Otázkou motivácie sa zaoberám už [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

klarine

Som jednoduchá žena! V živote chcem najmä nájsť vnútorný pokoj. Milujem drobné radosti, ktoré ma tu a tam postretnú. Mojím životným poslaním je vidieť ľudí okolo seba šťastných (takže mám čo robiť priatelia)!!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 32864x
Priemerná čítanosť článkov: 1826x

Autor blogu

Kategórie